NAILED it!

Ik heb een massieve collectie nagellak. Ik zit niet vast aan één merk in het bijzonder, maar de lakjes van Catrice en Kiko vind ik heel fijn. Maar wat moet je nou met al die nagellak? Ik maak zelden een flesje (potje?) nagellak leeg, negen van de tien keer droogt het uit of wordt het klonterig.


Maar je kan nagellak op meer manieren gebruiken, ik heb een lijstje voor jullie gemaakt met allemaal tips.





  1. Houd je sieraden roestvrij Deze tip kennen de meeste meisjes wel, als je een goedkope ring/armband/etc. koopt gaat deze vaak snel roesten. Doe nadat je deze hebt gekocht een laagje doorzichtige nagellak erop, en hij is beschermd! Let wel op bij ringen: met een laagje nagellak wordt de ring iets strakker.

  2. Wratten verwijderen
    Wratten zijn heel vervelend, ze zijn gênant en besmettelijk. Wil je een goedkope oplossing hebben voor je (kleine) wratjes? Doe er nagellak op en na een week zal je wrat een stuk kleiner of verdwenen zijn!
    Het is beter als je dit doet met nagellak die al bijna op is, want naderhand zul je je nagellak moeten weggooien!

  3. Enveloppen dichtmaken
    Bah! Ik vind het echt heel vies om een enveloppe dicht te moeten likken. Maar beter dan hem dichtmaken met je speeksel is hem dichtmaken met nagellak! Doe een paar druppels onder de flap en vouw hem dicht, laat dit een tijdje drogen en je enveloppe is klaar om te verzenden en je tong blijft schoon!

  4. Stop die ladder!
    Het is zó vervelend als je op een feestje aankomt op je fietsje, en je ziet het al.. Een gat in je panty! Om ervoor te zorgen dat dit gat niet groter wordt kan je er een laagje doorzichtige nagellak op doen. Als je thuis komt gaat die panty natuurlijk direct de prullenbak in.

  5. Sleutels kleuren
    Ik kan nooit mijn voordeursleutel onderscheiden van de sleutel van mijn achterdeur! Nu heb ik op de voor- en achterkant van de sleutel van de voordeur een grote druppel nagellak gedaan, veel makkelijker!
Weet jij nog meer tips?

5 opmerkingen: